Al over de helft.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Naomi Akker - WaarBenJij.nu Al over de helft.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Naomi Akker - WaarBenJij.nu

Al over de helft..

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

18 November 2014 | Kenia, Mombassa

Lieve lezers,
Mijn vorige blog is alweer bijna een maandje geleden.. Weer veel te vertellen dus...

Zoals ik de vorige keer vertelde hadden we een beetje moeite met het ‘verwende’ gedrag van de jongens. We hebben er toen voor gekozen om de hele week dezelfde gerechten te eten, met zo min mogelijk zout en saus zodat ze het eten weer gingen waarderen. Daarnaast hebben we verschillende gesprekken met ze gevoerd; en dat heeft gewerkt. Ze luisterde goed en klaagde niet meer om kleine dingen. Toen ze weer hun lievelingsgerecht kregen was het helemaal stil aan tafel en hoorde ik alleen maar: ‘mmmmm, this is so nice, this is so nice’. Dus weer back to normal!

En ja... we zijn verhuisd! Wat een werk... We zijn de afgelopen maand super druk geweest met de verhuizing. ALLES moest mee (in Afrika laat je niks liggen).. De laatste avond in ons oude huis hebben we een heel groot kampvuur gemaakt. We hadden marshmallows gekocht en hebben heerlijk muziek gemaakt en gedanst. Op 1 november was de officiële verhuisdag. Om 9:00 uur zou de truck komen, maar ja dit is Afrika hè dus dat werd 11:00 uur. De twee mannen bekeken zo eens onze spullen en zeiden: ‘tja we hadden niet op zo veel gerekend, dus dat wordt meer betalen’, wat wij natuurlijk niet wilde want het was al duur genoeg.. Dus weer een ander bedrijf gebeld die het wel voor de afgesproken tijd wilde doen, maar die kwam uiteindelijk pas om 14:00 uur. Geduld wordt dus erg op de proef gesteld hier.. Toen de truck echt niet meer voller kon hadden we nog steeds spullen over dus toen nog een kleinere truc geregeld en toen konden we eindelijk naar het nieuwe huis. En hoe leuk: alles mocht er weer uit getild worden en in elkaar gezet worden. Je snapt denk ik wel dat we ’s avonds helemaal kapot waren, maar de belangrijkste dingen stonden in elkaar (bedden en kasten) dus we konden in ieder geval slapen.. De weken daarna hebben we super hard gewerkt in het huis, maar ook in de tuin. Alles staat weer in elkaar, alles is geverfd, alles is gepoetst, de compound is omgespit en we hebben een hele coole moestuin gemaakt. We kunnen nu eigenlijk pas zeggen dat het merendeel klaar is en het is super mooi geworden!! De jongens zijn super blij met het nieuwe huis, dus wij ook!

Over verhuizing gesproken... Sem en Laura zijn afgelopen weekend naar Oostenrijk verhuisd. Op dat soort momenten zou ik graag thuis bij mijn familie willen zijn, maar helaas.. Gelukkig bestaat er zoiets als Whatsapp en Skype : )

Leuk nieuws: mijn laptop is gemaakt, ik heb periode 1 goed afgesloten, ik heb met Anouk en Ivette alle roddels weer besproken via de Skype (moet alle après ski verhalen wel horen hè!) en ik kreeg een heel lief filmpje van de dansgroep van Levy dat ze me miste. ENNN ik ben op Safari geweest met Sanne en Ad!! We hadden een 3 daagse safari geboekt in twee verschillende parken: Tsavo East en Tsavo West. Het was echt super, want we hebben veel dieren gezien. We waren helemaal blij toen we leeuwen zagen want wat een gave beesten zijn dat. Beetje jammer dat ze ineens de liefde gingen bedrijven voor onze neus haha, maar blijkbaar doen ze dat iedere 15 minuten!! We hadden super mooie luxe tenten met een WARME douche!! In het huis is de douche koud, dus na 2,5 maand was dat echt heeeeeerlijk.

Minder leuk nieuws: we hebben nog steeds geen school in de buurt gevonden waar ze vanaf januari naar toe kunnen. De school waar ze nu op zitten is te ver, dus Melissa moet ze nu iedere keer halen en brengen met haar auto. De scholen bij ons in de buurt zijn te duur dus ik hoop dat we iets kunnen vinden anders moeten ze naar een overheidsschool en daar zitten ze met 80 kinderen in een klas.. Daar leren ze dus niks.. ENNN we waren op het strand, gooit Meshach ineens een krab in mijn shirt.. Ik natuurlijk meteen eruit geschud. Voel ik na 15 minuten iets kriebelen op mijn rug.. Zat ie nog gewoon in mijn shirt!! Aaaah, toen was er paniek in te tent haha.

Het is al bijna december en dat wordt een drukke maand. De jongens gaan een week op bijbel kamp! De jongste kinderen gaan 7 december en de oudste een week later. Ze hebben er super veel zin in, dus ze hebben het er ook dag en nacht over. Daarnaast hebben de jongens bijna vakantie. Deze week is namelijk hun laatste schoolweek! Ze hebben vorige week examens gemaakt en krijgen daar vrijdag de uitslag van. Daarna hebben ze vakantie t/m januari!! In de vakantie mogen de jongens hun familie bezoeken. Niet iedereen heeft familie waar ze heen kunnen dus die jongens blijven thuis, maar er zijn een paar jongens die naar een oom of moeder kunnen om daar Kerstmis te vieren. 26 december vieren wij in het huis Kerstmis, ben heel benieuwd hoe dat zal zijn!! Kerstmis vier je normaal met je familie dus ik zal thuis dan wel een beetje extra missen, maar daarnaast is het ook super gaaf om dat hier eens een keertje mee te maken. En we vieren natuurlijk nieuwjaar! Ook heel benieuwd hoe dat zal zijn, maar dat horen jullie de volgende keer...

Vandaag ben ik met Sanne en Raj naar de stad gegaan, want wij moesten ons Visum verlengen. Ons visum was namelijk maar 3 maanden geldig. De stad is ongeveer Parijs keer 10.. Zo druk!! En er waren gister wat rellen (ook mensen doodgeschoten) dus het was nog niet helemaal zeker of we konden gaan, maar Raj vertelde ons dat het weer rustig was dus we konden toch gaan. Ze kunnen nog wel eens moeilijk doen om een visum te verlengen dus Melissa vertelde wat we het beste konden zeggen, namelijk dat we toeristen zijn en dat we Kenia zoooo mooi vinden dat we nog langer wilde blijven en nog meer safari’s wilde doen. In Nederland is het zo koud, we willen nog niet terug. Met dit toneelstukje gingen we er naar toe, maar eigenlijk deden ze helemaal niet moeilijk. Na een paar vragen kregen we gewoon een verlening van 3 maanden dus we hoeven het land niet uit haha...

Dat is een beetje de afgelopen maand kort samengevat.. Maar het leukste komt nog... Over 9 dagen zijn pap, mam en Levy hier!!! Ik kijk er echt super naar uit om ze weer te zien en het begint nu echt op te schieten. Ik heb al een hele lijst doorgestuurd met dingen die ze mee kunnen nemen voor de jongens of voor in het huis, dus ik hoop dat hun koffers nog dicht kunnen straks haha.. Kan niet wachten om ze alles hier te laten zien!

Ik denk dat ik een heel eind ben... Aankomende maand staat er weer veel op de planning dus het zal wel weer lekker druk worden. Eén voordeel is dat de klusjes in en rondom het huis nu eindelijk zo goed als klaar zijn dus dat is weer een zorg minder!!

Foto's duren altijd iets langer dus als ze er nu nog niet bij staan, even geduld :)
Tot snel!! xxx



  • 18 November 2014 - 13:48

    Nikki:

    Hee meid,

    Pffff wat een avontuur maak je mee. Zo te horen heb je het erg druk en ben je flink aan het klussen gemoeten. Maar je hebt er veel plezier in, lekker van genieten want voor je het weet is het voorbij. Hier in Nederland mis je eigenlijk niks, alleen kou en regen haha. Tja de apreski.... je weet hoe ze zijn haha, en voor je het weet sta jij weer op de "ski/bar"
    Veel plezier en succes nog!!

    Kus,
    Nikki

    Ps, mis je je nagels al? Hihi

  • 18 November 2014 - 14:11

    Danique:

    Ben nog steeds trots op je!! Geniet ervan als Jan, Eloise en Levy komen!

    Hele dikke kus!!!!!

  • 18 November 2014 - 14:27

    Britt:

    Hee lieverd,

    Wauw wat een verhaal weer! Ik wist wel dat het een avontuur voor je ging worden, maar zo'n avontuur, haha! Volgens mij vliegt de tijd voor jou voorbij daar, je klinkt ook echt met elk verhaal meer gewend daar:).
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Niet normaal wat jullie met z'n twee daar eigenlijk al kunnen helpen in het leven van die jongens, en ook heel knap hoe jij daarin staat, volgens mij heb jij daar alles voor over. Melissa zal jullie er vast altijd wel bij willen hebben;).
    Leuk dat je ook meer ziet van de omgeving dan alleen je stageplek, en super leuk om de foto's erbij te zien!
    Ik ben benieuwd naar wat je allemaal nog meer gaat meemaken! Pas op jezelf en tot snel weer schatje. En geniet er vooral van, je bent zo weer in het saaie Nederlandje;).

    Kusjes en een dikke knuffel,
    Britt.

    p.s. Wat zie je er goed uit op de foto's!!


  • 18 November 2014 - 16:51

    Eloise:

    Nog maar 9 nachtjes!!!! Kan niet wachten om weer bij je te zijn en alles van dichtbij mee te maken.

  • 18 November 2014 - 17:06

    Gerrie:

    Wat een mooi verhaal weer Naomi. Fijn dat je nu kan uitkijken naar een mooie tijd met je familie. Lieverd geniet ervan heel veel liefs van ons allemaal xxxxx

  • 18 November 2014 - 20:07

    Maartje:

    Wat ben ik jaloers...kon ik over 9 nachtjes maar komen!
    Heel veel plezier! Geniet samen!
    X

  • 19 November 2014 - 08:37

    Miranda:

    Zo weer met veel plezier jou verslag gelezen ,,blij dat het goed met je gaat ,, en wat betreft die spulletjes uit Nederland ,,, ik heb er totaal geen moeite mee om met een koffer vol die kant in te komen whahahahahaha
    Dikke kus xxxx

  • 19 November 2014 - 17:07

    Emma:

    Hee lieverd!

    Wat leuk om te lezen en nog steeds zo bijzonder wat je daar doet!
    Heel veel plezier nog en een heeeeele dikke knuffel kus want ik mis je wel heel erg hoor!
    Xxx Emma

  • 19 November 2014 - 21:22

    Joëlle:

    Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen schatteke! Ik ben nog steeds super trots op je! En ik kijk alweer uit naar je volgende interessante verhalen :)
    Geniet ervan strakjes met jan elo en levy, veel plezier saampjes!
    Dikke kus en knuffel xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Hallo! Ik ga voor mijn studie SPH 5 maanden in Kenia stage lopen. Ik zal werkzaam zijn in een weeshuis voor straatjongens.

Actief sinds 11 Juni 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 5981

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 22 Januari 2015

Stage in Kenia

Landen bezocht: